jueves, marzo 23, 2006

Clientes Controlando Costos Electricidad - Clients Controlling Electricity Costs

Dear VIPs,

The U.S. Department of Energy, in their report on the benefits of demand response, issue on February 2006, recommended the following: “States should consider aggressive implementation of price-based demand response for retail customers as a high priority, as suggested by EPACT [Energy Policiy Act of 2005]. Flat, average-cost retail rates that do not reflect the actual costs to supply power lead to inefficient capital investment in new generation, transmission and distribution infrastructure and higher electric bills for customers. Price-based demand response cannot be achieved immediately for all customers.”

The report suggests implementing demand response with or without retail competition. Nevertheless, for Dominican electricity distributors to perform such a great shift in their not functional businesses model is practically impossible. The suggestion of the GMH is to concentrate the attention in the Electricity Without Price Control, that differentiates supply security and introduces retail marketing competition. The result in simple words is that clients will be able to control their costs by selecting the plans that minimizes their costs from all competitive retailers.

Best regards,

José Antonio Vanderhorst-Silverio, PhD


Estimados y estimadas VIPs,

El Departamento de Energía de los Estados Unidos de América, en su informe sobre los beneficios de la respuesta de la demanda, emitido en febrero, del 2006, recomendó lo siguiente: “Los Estados deben considerar la implantación agresiva de la respuesta de la demanda basada en los precios para los clientes al detalle como alta prioridad, según lo sugerido por EPACT [Acta de Política Energética 2005]. Las tarifas uniformes de costo promedio al detalle que no reflejan los costes reales de suministro de electricidad conducen a la inversión ineficaz de capitales en nueva infraestructura de generación, transmisión y distribución y facturas eléctricas más altas para los clientes. La respuesta de la demanda basada en los precios no se puede alcanzar inmediatamente para todos los clientes.”

El informe sugiere implantar la respuesta de la demanda con o sin competencia al detalle. Sin embargo, para las distribuidoras de electricidad dominicanas dar un cambio tan grande en su infuncional modelo de negocios es prácticamente imposible. La sugerencia del GMH es concentrar la atención en la Electricidad Sin Control de Precios, que diferencie la seguridad de suministro e introduzca la competencia en comercialización al detalle. El resultado es palabras sencillas que los clientes podrán controlar sus costos de electricidad al seleccionar el plan que minimiza sus costos de todos los detallistas competidores.

Con mucha estima,

José Antonio Vanderhorst Silverio, PhD

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